sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Voyage, voyage

Hai sa mai scriu o tzara la rubrica despre Viata in Franta, ca m-au tot intrebat prietenii cum imi mai e. Imi e bine. Pe bune. A trecut perioada proasta, m-am adaptat in mare parte. Am depasit bariera limbii atat cat am nevoie sa ma descurc. Evident ca inca am momente cand nu inteleg ce mi se zice, evident ca inca ametesc "si conditionnel"-ul si viitorul anterior si ma incurc uneori cand exprim ideea de venire sau plecare, caci "am venit" in franceza nu se traduce "j'ai venu" ci "je suis venu", un fel de "am fost venit" daca am traduce mot-a-mot, dar una peste alta e bine.

Si tot n-am reusit sa repet/invat nimic la franceza cu cartea in fata, dar faptul ca stau aici m-a ajutat enorm sa imi imbunatatesc vocabularul, plus ca lucrez cu oameni faini care ma corecteaza cand spun prostii. Nu mai vorbesc de pacienti, care sunt draguti si care la randul lor fie ma invata diverse expresii, fie chiar imi aduc materiale de studiu. Asa am primit un dictionar pe cd de la un om deosebit, un domn fin, educat, care din pacate s-a stins, avand cancer in faza terminala. A fost singurul pacient la care am plans, desi am mai avut pacienti care au decedat, dar de dumnealui si de sotia dumnealui chiar ma atasasem. Viata atarna de un fir de par. Nimeni nu poate sti cat vom trai. Important e sa adunam cat mai putine regrete si sa ne traim viata frumos.

Mi-am propus sa realizez mai multe lucruri in 2012, iar unul dintre acestea este sa ma plimb. Nu stiu ce voi face peste 6 luni, nu stiu ce voi face la anul, in sensul daca voi mai fi aici sau nu, dar sunt acum si profit de asta. Am reusit pana acum sa vizitez mai multe orase printre care, evident, Parisul, de care m-am indragostit definitiv. Urmeaza o plimbare scurta in Irlanda in vizita la rude, apoi, sper, Bruxelles, eventual Bruges, Frankfurt, poate Basel sau Zurich si oi mai vedea, in functie de timp, de bani si de prieteni disponibili caci nu e fun sa te duci de unul singur.

Da, e chiar fain aici. Nu vorbesc doar de partea profesionala unde simt ca am evoluat mult mai repede si mai bine decat as fi facut-o in tara in acelasi interval de timp ci si de partea spirituala, caci n-as fi vazut eu atatea locuri nici in cativa ani daca ramaneam in Romania. Iar pentru carcotasii care ar comenta chestii de genul "ia uite-o a naibii, ce se plimba"(pentru ca au mai fost si s-au mai trezit vorbind, mi s-a spus chiar in fata, evident, ceva mai voalat) recomand sa se uite fiecare in propria ograda inainte sa deschida gura ca poate mie imi lipsesc multe alte lucruri pe care mi le doresc, mult mai importante in viata unui om, si cu toate astea nu ma roade invidia cand vad ca altii au parte de ele ci consider ca fiecare are locul lui sub soare si propriile sanse.

Iata mai jos si cateva fotografii pe care le-am facut cu ocazia scurtelor mele calatorii de weekend:

LUXEMBOURG



Si un filmulet cu un fragment dintr-un spectacol in aer liber oferit luxemburghezilor intr-o zi frumoasa de septembrie.



COLMAR



STRASBOURG




PARIS




In functie de cum o sa am timp dar si dispozitie o sa mai pregatesc vreo doua filmulete cu poze din Luvru si din Versailles.

Pentru azi ajunge cu scrisul, caci ochii mi se inchid de somn iar degetele imi incurca literele pe tastatura. Va las sa admirati minunata catedrala Notre-Dame de Reims, locul unde au fost incoronati 30 dintre regii Frantei, o frumusete arhitectonica, cu decoratiuni ca o dantela in piatra, mult mai mare si mai impunatoare decat Notre-Dame din Paris.

REIMS



7 comentarii:

Anonim spunea...

Ei,a a aparut si soarele pe strada ta cum se zice. Ma bucur pentru tine. Timpul le rezolva pe toate....

Onutzza spunea...

Multumesc! Asa este, am inceput sa vad iarasi partea plina a paharului :) Adevarul e ca intotdeauna cand am facut schimbari majore in viata m-am adaptat foarte greu la noul din viata mea. Iar asta chiar ca a fost o mare schimbare. :)

Gabriela Cimpoca spunea...

Ma bucur ca ti-ai revenit, ca esti, mental, in forma maxima. Toate trec, inclusiv caravana... :) si cui ii pasa de cainii care raman in urma, latrand a pustiu? Un an bun, fetita, si... calatorii cat mai multe, pline de farmec.

Onutzza spunea...

Multumesc! Si apropo de calatorii chiar ma aflu in Irlanda pentru cateva zile :)

o-ana spunea...

f f f frumos. si o prezentare f bine aleasa, plina de viata. felicitari!! pt tot...

Onutzza spunea...

Multumesc Oana!

macsuta spunea...

esti speciala! ramai asa! :))