miercuri, 25 noiembrie 2009

Doctorul

Azi a fost prima zi din cele rezervate Targului International de Carte Gaudeamus, de la Romexpo. Mi-a spus si o prietena despre acest eveniment, insa, motivul principal pentru care l-am vizitat inca de azi, mergand direct de la munca, obosita si fara sa fi mancat nimic, a fost un email primit ieri.

De mai demult intentionam sa cumpar o cartulie numita "Doctorul" scrisa de un domn doctor (am aflat azi ca are ca si specialitate medicina interna) ce are ca pseudonim numele de Victor Hip.
Am aflat despre ea de pe un forum, unde domnul doctor a inceput sa scrie despre intamplari petrecute in spital, in garzi, sau in studentie. Stilul este unul spumos, de un umor fin. Afland ca a aparut cartea, am scris un email catre editura, cu intentia de a mi-o cumpara. Am realizat ca era mult mai simplu sa merg personal la sediu, fiind in Bucuresti, dar iata ca lipsa de timp si evenimentele zilnice m-au facut sa uit de ea.

Si iata ca primesc ieri acest email care ma anunta ca a aparut si al doilea volum, iar ambele carti exista la Romexpo, la unul dintre standuri. "Minunat!" mi-am zis, si, desi nu intentionam sa ajung chiar azi la Targ, cu ultimii bani pe care ii aveam la mine m-am dus si mi-am cumparat cartuliile.

Recomand calduros celor care vor sa se relaxeze, sa se amuze si sa faca un pic de haz de necaz sa isi ia si sa citeasca aceasta carte. Sambata am inteles ca va fi si domnul doctor la stand, desi nu stiu in ce masura voi reusi sa ajung pe acolo ca sa il cunosc si sa il rog sa imi dea un autograf.

O sa postez un fragmentel din aceasta carte, si ca sa nu stau sa transcriu, voi da un copy textului postat mai demult pe forum, text care imi pare ca exista si in primul volum (pe care inca nu l-am citit, caci abia mi l-am cumparat azi, ci doar rasfoit).

"Revenind la discutiile obisnuite, astazi sunt de garda si, cu toate ca e de munca serios, am patit o chestie pe care daca nu v-o spun se raceste. Azi am chemat un pacient ca sa ii fac punctie hepatica... boon... Ieri dimineata i-am explicat ce si cum, riscurile etc ;tipul - foarte linistit. Am mai vazut eu cocosi d'astia asa ca i-am atras atentia ca vreau ca in noaptea inaintea punctiei, daca poate, sa doarma. Apare gagiul relaxat pe la 9 jumate, chit ca il chemasem la 8, intra in cabinet cu un zambet cuceritor: -Hai dom' doctor, o facem? Ca ma grabesc la servici! -Bre coane, asta nu e injectie in fund, e ceva mai complicata, trebuie repaus la pat 2 ore dupa aia etc. -Hai dom' doctor s-o facem si mai vedem noi.. Moment in care m-am enervat si i-am spus ca este my way or highway. Sastisit, imi face marea favoare si accepta. Dupa ce i-am fixat locul de punctie si aferam in jurul lui cu tot soiul de ace, brice si alte chestii, din obisnuinta, incep abureala, pentru ca pacientii, inainte de punctie, sunt extrem de anxiosi si trebuie un pic ametiti cu vorbaraie. -Si-ati dormit azi-noapte? -De ce sa nu dorm? Am dormit neintors! Mai sa fie... asta ar fi primul. Ii iau pulsul, tensiunea... excelente, nici o emotie parca stateam la o sueta. Brusc respectul meu a ajuns la cote maxime. -Dar cum de nu va e frica? Omeneste vorbind! -Cum dom doctor sa imi fie frica? Pai in '85 am cazut cu macaraua de 86 de tone peste mine. M-au scos aia dupa vreo 5 ore bucati, fara strop de sange in mine... nu stiu cum, dar m-au lipit la loc. -Sunteti tare! -Asta nu-i nimic! In urma cu 5 ani, reparam o poarta la o fabrica... -Asa si? -Niste dobitoci au intrat cu masina intr-un stalp de curent, transformatorul a cazut peste poarta, poarta m-a prins sub ea si m-au atins firele de curent la 3.80. M-au declarat mort si m-au trimis la IML pentru autopsie. Norocul meu a fost ca au fost mai multi morti in fata mea si nu s-au mai apucat si de mine. M-am trezit noaptea pe masa aia de autopsie, cu vreo 10 morti in jurul meu, in chelea goala si cu o durere de cap groaznica. Asa frig n-am tras in viata mea. Inutil sa va spun ca punctia a trecut pe locul 2, chiar nu ma mai interesa. -Si ce draci ati facut noaptea? Ati strigat, a venit cineva? -Am strigat, cum mama naibii sa nu strig... A venit unu la usa, i-am spus sa imi deschida sa ma duc acasa... -Si? -Si mi-a zis ca lui ii e frica sa dschida usa, ca e prima oara cand striga un mort la el si in general sa astept sa se faca dimineata si sa vina domnii doctori sa decida daca imi mai fac autopsie sau nu. -Dom'le esti serios? -Serios dom' doctor! Ce dracu'!Sa va spuna si nevasta'mea!(nu am avut incredere si am intrebat-o si pe nevasta-sa care mi-a zis ca intr-adevar, au chemat-o dimineata sa il ia pe barba'su viu de la IML) -Si ce draci ati facut in noaptea aia? -Dom doctor, daca am vazut ca e rost de stat, am gasit niste saci de panza cerata si m-am bagat intr-unul si m-am culcat, ce era sa fac?Si-asa ma durea capul... Dragii mei, pot afirma in clipa asta ca nenea asta e cel mai tare individ pe care l-am cunoscut si ca ma pis pe toate filmele Hollywood-iene si pe eroii lor inchipuiti! Povestea e ceva mai lunga dar eu am scurtat-o ca n-am timp acu' Poate mai vb azi. Va pa!"

6 comentarii:

cicimama spunea...

Mi-ai starnit curiozitatea . Abia astept sa citesc cartea ...

Cami spunea...

i am so buying tat book :))

Cami spunea...

that* sowwy

Onutzza spunea...

O sa iti placa mult de tot, garantez!

Onutzza spunea...

La Romexpo standul e la ultimul nivel si are numarul 307. Un volum costa 18 RON (sunt doua volume).

Anonim spunea...

hi, new to the site, thanks.