marți, 18 decembrie 2007

De ce iubesc/urasc tara in care traiesc

Am primit leapsa de la Alinutza. 5 motive pentru care imi iubesc/urasc tara.

O iubesc pentru ca:

1. Este tara in care m-am nascut si format ca om.

2. Este o tara tare frumoasa si cu o istorie care ar trebui sa ne faca sa ne simtim mandri ca suntem romani.

3. De-a lungul timpului a dat lumii oameni de valoare in diferite domenii.

4, 5. Nu mai am motive, din pacate.

Nu imi place pentru ca (urat e cam mult spus, de aceea am evitat cuvantul):

1. Am trait si eu acel sentiment de rusine ca sunt romanca (din vina celor care au avut "grija" sa strice imaginea Romaniei), sperand sa nu fiu intrebata din ce tara provin, atunci cand am avut sansa sa ma plimb si eu in strainatate.

2. In Romania dupa 6 ani de facultate (6 ani!!!) salariul nu imi va ajunge sa ma intretin, ci doar sa imi platesc chiria. M-am angajat saptamana trecuta. Am aflat ca voi castiga 570 de lei in mana, si in jur de 20 de bonuri de masa. O asistenta de varsta mea (cu doar 3 ani de colegiu si care are drept de practica, nefiind obligata sa urmeze ca medicii un rezidentiat intre 3-7 ani caci ei altfel nu pot profesa), castiga mult mai bine. O invatatoare de 19 ani, numai cu liceul pedagogic, castiga mai bine. Eu as vrea sa castige toti bine, dar in functie de pregatire si responsabilitate.
Cu restul (intretinere, mancare, transport, telefon, carti, nu mai zic de haine) trebuie sa ma ajute parintii. Am 25 de ani, sunt medic, si in tara mea nu mi se da nici sansa sa traiesc decent (nu bine, macar decent), ba dimpotriva, oamenii au ajuns sa se uite urat la mine cand spun ce meserie am si ma baga in aceeasi oala cu altii care au gresit. Nu pot sa ma reprofilez, ca nu mi-am pierdut 6 ani din viata degeaba. Asta imi place si asta imi doresc sa fac. Si nu stiam acum 6 ani ca lucrurile nu vor evolua, ba dimpotriva. Daca as fi stiut, as fi ales alta cariera poate. Imi doresc sa si pot trai si sa imi intemeiez o familie. In tara mea sansele sa imi implinesc aceste vise normale, nu prea exista.
Sa le dea Dumnezeu sanatate parintilor!

3. In Romania daca ai bani esti "adevarat", chiar daca nu ai scoala. Daca esti intelectual, dar nu ai bani, esti luat in ras, de parca e vina celor care au invatat mai mult ca exista o asemenea rasturnare de valori in Romania de azi.

4. In Romania legile se aplica pentru cei "mici". Cei "mari" gasesc portite ca sa le evite.

5. In Romania oamenii se poarta urat unii cu altii, de cele mai multe ori fara motiv. Pur si simplu ca sa se simta "mari si tari". Si sa mai crape si capra vecinului.

6. Suntem tara adeverintelor si stampilelor (rotunde, dreptunghiulare, cu scris rosu, cu scris negru). In tarile vestice simpla semnatura reprezinta o garantie.

7. Suntem tara in care cand mergem cu cate o problema la vreo institutie a statului suntem intampinati de functionari sictiriti si care se rastesc la noi (nu vreau sa generalizez, caci am intalnit si oameni de treaba).

8. Suntem tara in care parintii vor sa ii dea pe copii la gradinita, dar nu exista suficiente locuri in gradinite si nici suficiente gradinite.

9. Suntem tara in care spaga/atentia asigura un tratament preferential (in ORICE domeniu).

10. Am ajuns sa traim in tara lui Papura-Voda si degeaba exista o mana de oameni de valoare, care se straduiesc sa schimbe imaginea Romaniei, in special peste hotare, unde suntem atat de prost vazuti, cand pe de alta parte sunt mult mai multi care au ajuns sa faca de rusine numele de roman, in sensul ca atunci cand spunem "roman" deja il asociem cu anumite caracteristici ale acestui neam (ca de exemplu smechereala, mica invarteala, mica ciupeala, "timpul trece, leafa merge", parerea gresita ca romanii sunt mult mai destepti comparativ cu cei din alte tari - exista altii mult mai buni decat noi, etc).

Nu prea e echilibrata balanta iubesc/nu imi place.
Mi-ar placea sa citesc si parerile lui: Andreea, Caty, Codruttzz.

Un comentariu:

cartush spunea...

Multzam' frumos! Incepe sa-mi placa! :D