joi, 26 mai 2011

Alegoria broscutelor 2


Puteti citi si alegoria broscutelor 1, clicuind AICI (cam smechere broscutele astea cu alegoriile lor):

In istorioara e vorba de doua broscute. Una dintre ele topaie singura, intr-un sant creat de rotile unui camion. Cealalta o vede acolo si ii striga: "Hei! Ce faci in vagauna aceea? E mult mai bine aici sus, e mai multa mancare."
Prima broasca priveste deasupra sa si raspunde: "Nu pot iesi de aici".
"Te ajut eu sa iesi", se ofera cea de-a doua broasca.
"Nu. Lasa-ma in pace! Imi e bine. E destula mancare aici pentru mine."
"Cum doresti", spune cealalta broasca. "Dar sa stii ca sus e mai mult spatiu de explorat. Te poti misca in voie".
"Am aici tot spatiul de care am nevoie".
"Dar nu vrei sa le intalnesti si pe celelalte broaste?"
"Uneori coboara ele aici, iar daca nu o fac, le mai strig eu din cand in cand"
Cea de-a doua broasca ofteaza adanc, dupa care se indeparteaza. In ziua urmatoare este surprinsa sa o vada pe celalalta broasca topaind in apropierea sa. "Hei!" striga ea. "Credeam ca nu vrei sa iesi din groapa aceea. Ce s-a intamplat?"
"Venea un camion".

Dvs in care broscuta va regasiti? In cea care se simte bine cu ceea ce stie stabil, cunoscut, fiindu-i teama sa incerce sa iasa din acel spatiu personal si facand-o doar intr-o situatie extrema? Sau in cea curajoasa care doreste sa exploreze?

Niciun comentariu: