joi, 12 iulie 2007

Destin 2



Citesc acum o alta carte a domnului Octavian Paler (este de fapt despre viata lui) si gasesc numeroase pasaje in care ma regasesc in felul sau de a vedea lucrurile. Poate de multe ori am gandit la fel, dar nu am avut eu harul sa astern in cuvinte, sa imi exprim gandurile clar si concis.

"La fel cum ma indoiesc de corectitudinea afirmatiei ca totul in memorie e infern, ma indoiesc ca destinul actioneaza, in genere, spectaculos. Cand o face, aranjeaza o intalnire teatrala, ca aceea a lui Oedip cu Sfinxul, sau se foloseste de un Rubicon, ca in cazul lui Cezar. De obicei se ascunde in cea mai cenusie banalitate. Mergi pe o strada oarecare, fara sa-ti treaca prin minte ca, pe o alta strada, la o alta ora, intr-o alta zi, ai fi intrat pe alt fagas al destinului, pentru ca mai tarziu, privind inapoi sa descoperi ca totul a atarnat de un , un amanunt banal. Probabil in viata oricui se poate gasi un mic Rubicon, numai ca l-am trecut fara sa ne dam seama si, deci, fara sa avem nici un merit. " (O. Paler - Desertul pentru totdeauna)

Niciun comentariu: