sâmbătă, 14 iulie 2007

Buletin de Bucuresti

Anul acesta am primit invitatia unor prieteni dragi sa petrec Revelionul la Bucuresti alaturi de ei. Zis si facut. Mi-am facut bagajelul si cu "Sageata albastra" m-am indreptat spre Capitala (cum se zice si in "Sorcova"-"iute ca sageata").
Nu mai fusesem la Bucuresti inca din liceu si chiar si atunci am stat mai putin de 1 zi...neavand la cine sa merg si nici alte treburi in acest oras pur si simplu, nu am mai fost, desi tare mi-as mai fi dorit sa pot avea acces la tot ceea ce inseamna cultura in Bucuresti: muzee, teatre, Opera Romana...

Am ajuns seara iar orasul era "gatit" de sarbatoare. Intra Romania in Uniunea Europeana si se anunta un Revelion deosebit. Chiar in aceeasi seara am fost sa vizitam Muzeul de Istorie Nationala si Muzeul de Arta Nationala. Cu ocazia aderarii s-a organizat pe 30 decembrie "noapte alba" la muzeele din oras. Din pacate la ora la care am ajuns noi (era cam 9 seara) la Muzeul de Arta nu se mai vizita decat Sectia de arta medievala romaneasca. Tare mi-ar fi placut sa pot vizita tot muzeul dar daca restul sectiilor se inchisesera nu mai aveam cum...ramane sa merg alta data si sa imi rezerv o zi pentru fiecare muzeu in parte. (Pentru cine mai vrea sa se informeze si sa admire click si aici).

Dupa Muzeul de Arta a urmat Muzeul de Istorie Nationala. Acolo am admirat urmatoarele colectii: Tezaurul Istoric, Lapidarium (Copia Columnei lui Traian), Crearea Provinciei Dacia, Medalii si insemne masonice, Istoria prieteniei romano-franceze (Secolele XIX-XX). Din cate am inteles doar atat se viziteaza la acest moment, deoarece celelalte colectii sunt in proces de restaurare, iar restul Muzeului va fi deschis pentru public probabil dupa 2008.

A doua zi am mers prin oras, prin Mall-uri, la cumparaturi. Seara a urmat petrecerea de Revelion. In aer liber, in Piata Revolutiei si in Piata Universitatii. A fost foarte frumos. Spectacol de sunet si lumina, trupe precum: Simplu, Holograf, Loredana si Taraful, Dj Project, Proconsul, Anda Adam, Blondy, 3 Sud Est, Animal X, Voltaj. In Piata Revolutiei s-a dansat Hora Bucuriei iar in Piata Universitatii a venit Presedintele. Artificii, sampanie, hora in strada, o mare de oameni. Mi-a placut si m-am simtit foarte bine.

In prima zi a noului an am fost sa vizitam Casa Poporului. Din pacate nu am putut pentru ca se organizase Ziua Portilor Deschise si, romanii se inghesuiau si erau niste cozi interminabile. Am renuntat pentru ca ar fi insemnat sa ne petrecem cateva ore bune in frig asteptand la coada. Culmea e altceva: in restul timpului biletul nu e scump deloc in jur de 5 RON iar pentru studenti e gratis, dar nu prea merge lumea sa viziteze. La fel remarca si personalul de la muzee. Intrarea la un muzeu costa 3 RON iar pentru elevi si studenti e 1.5 RON dar lumea nu isi face timp sa vina sau poate ca nu merg de teama sa nu fie prea scump. Acum, fiind gratis, era plin. Si pana la urma, chiar de ar fi mai scump...eu zic ca tot merita.

Concluzii la final de "blog entry": am gasit un Bucuresti aglomerat, e adevarat, dar nu pot spune ca m-a deranjat...si Constanta e un oras aglomerat... E un oras frumos, cu monumente arhitecturale, cu institutii de cultura si arta, un oras vechi si modern in acelasi timp.

Ce mi-a displacut a fost o doza de indiferenta pe care am observat-o la multe persoane. Sigur ca nu generalizez, dar a fost o surpriza pentru mine sa constat ca, in mai multe randuri, cand m-am dus poate sa cer sau sa intreb ceva, vorbind frumos, civilizat, am fost privita cu mirare, de parca as fi spus sau facut cine stie ce lucru rau...am observat ca lumea nu mai are rabdare sa se poarte si sa vorbeasca frumos. Mergand pe strada, nu o singura data am fost pur si simplu imbrancita de persoane, pentru care era greu sa se dea 30 de cm intr-o parte, astfel incat la un moment dat eram atenta sa ma feresc de cei neatenti.

Am gasit lume de tot felul, o populatie pestrita...cine are bani e "rege"...nu conteaza cine esti, cat de bine vorbesti romaneste sau cata scoala ai...conteaza ce si de unde cumperi...dar asta e valabil in orice oras din Romania nu numai in Bucuresti. Masini scumpe...am vazut prea putine Dacii si multe masini straine. Si sa mai zicem ca romanul nu are bani...Figuri, importanta data, aere, neglijenta (in Bucuresti Mall nu se sinchisea nimeni sa stearga masa murdara la care tocmai ce ne asezasem...).

Un oras frumos din Romania...dar numai atat.

2 comentarii:

DOAR NOI spunea...

Bine ai venit in capitala!
Aici, oamenii sunt adunati din toate colturile tarii. Si, pentru ca nu se ist acsa, nu dau doi bani pe acest oras!

Onutzza spunea...

Eu nu cred ca e vorba de a nu fi acasa la tine, ci de educatie. Aceiasi oameni, plecati undeva in afara tarii se vor comporta civilizat si vor respecta regulile. La noi se merge mult pe principiul "las-o ba, ca merge-asa".